Thursday 4 January 2018

Pengalaman Bekerja


  Pada hari ini, saya ingin berkongsi tentang pengalaman saya dalam alam pekerjaan. Kisahnya bermula selepas tamat peperiksaan SPM. Pada mulanya , perasaan untuk nak cuba untuk bekerja dan untuk mengambil pengalaman bekerja. Perasaan untuk bekerja bermula dengan apabila ingin membeli sesuatu dan pada masa yang sama tak nak menyusahkan mak ayah. Oleh itu,perlulah mencari sendiri duit untuk membeli sesuatu dan ingin juga mengambil pengalaman dalam alam pekerjaan.

  Selain itu,ada juga kawan saya yang lain start bekerja lepas tamat exam SPM terus, untuk mencari wang sendiri.Pada mulanya,kawan yang ajak untuk bekerja dengannya sebagai pelayan kat kedai ayahnya. Ketika itu,perasaan sangat-sangat teruja bila dapat tahu yang mana sesuatu yang sangat dinantikan iaitu untuk bekerja.

 kedai

  Oleh itu, bekerja di kedai makan sebagai pelayan ataupun nama kedai itu Planet Char Koay Teow, waktu bekerja adalah selepas asar sehingga lewat malam. waktu yang sangat-sangat penat adalah ketika waktu lepas soalt maghrib antara waktu yang memang boleh dikatakan ramai orang. Masih segar dalam igatan pada masa yang ramai orang itu, semasa menghantar makanan ada sekali yang sangat mengajar kerana pada saat itu leka sedikit sehiggakan sampai terlupa ingin menghantar pesanan pada meja yang mana?..Sehingga boss tnya,itu meja mana?,,oleh itu kena marah..pengalaman itu, banyak mengajar untuk tidak leka dalam melakukan sesuatu pekerjaan.

  
char koey teow biasa

char koey teow special

  Antara menu yang sangat menjadi antara tarikan ialah seperti gambar di atas,....char koey teow yang biasa ialah rm 5,manakala yang special adalah rm 6.Perbezaan antara yang biasa dengan special ialah telur dan kandungan koey teow yang banyak sedikit daripanda yang biasa,dan tidak lupa dengan udang galah,yang jarang-jarang orang pesan.

  

  

No comments:

Post a Comment